Smile

其实活着还真是件美好的事,不在于风景多美多壮观,而是在于遇见了谁,被温暖了一下,然后希望有一天自己也成为一个小太阳,去温暖别人。
I Forgive You - Nathan O'neal

小豆之家:

How can they do this to me?
他们怎么能这样对我?
After all I've done for them,
我为他们付出了这么多
How can they say those things?
他们怎么能说那些伤人的话
When they said that we were friends,
从前他们还说我们是好朋友
God I don't understand,
上帝,我只是不理解
why people do the things they do,
为何人们做事不设身处地

sometimes the words they say,
有时候他们说过的话
can be so cruel,
能够如此无情
It's not fair, It's not right,
这不公平,也不合理
Jesus I keep asking why,
耶稣,我不断地疑问
do people do the things that hurt?
人们一定要伤害他人吗?
It's so hard, God it's so hard,
太难了,实在太难了
to return with open arms,
怎可用怀抱回应伤害
and say those three little words,
还要说出那几个字
I forgive you
我原谅你
I can I forgive you
我可以,原谅你
How can they do these things?
他们怎么可以这样做
and think they are okay,
对犯下的错不以为然
Are they not listening?
他们是否没有听到
to what you're trying to say,
你想要告诫他们的话
Jesus I can't take this
耶稣,我无法承受
all of these lies,
这一切的谎言
they are such hypocrites,
他们都是伪善的人
and I refuse to close my eyes,
我拒绝视若无睹
It's not fair, It's not right,
这不公平,也不合理
Jesus I keep asking why,
耶稣,我不断地疑问
do people do the things that hurt?
人们一定要伤害他人吗?
It's so hard, God it's so hard,
实在太难了,上帝
to return with open arms,
怎可用怀抱回应伤害
and say those three little words,
还要说出那几个字
But I've made so many mistakes,
但我何曾没犯过这么多错
and I've caused a lot of pain,
我也造成过不少伤害
and still you forgave,
你也依旧宽恕我
Life's too short for all of this,
于这份宽恕而言,生命不足为道
little insignificance,
无足轻重
it's time to forgive
是时候去原谅
it's time to forgive
是时候去原谅
It's not fair, It's not right,
这不公平,也不合理
But now I finally realize,
但此刻我终于反悟
that showing grace far outweighs the hurt,
对他人展示恩慈远比伤害更重要
It's so hard, God it's so hard,
实在太难了,上帝
to return with open arms,
怎可用怀抱回应伤害
but in your strength I can say those words,
但因你的支持我能说出那几个字
I forgive you
我原谅你

小豆之家敬上!

评论

热度(7)